ادویه و طعم دهنده های غذا

تفاوت اصلی میان این دو این است که ادویه، طعم غذا را بدون تغییر قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد یا بیرون می آورد. در حالی که طعم دهنده با معرفی یک طعم جدید طعم غذا را تغییر می دهد. با این حال ، تفاوت چاشنی و طعم دهنده ممکن است به مقدار ماده ای که استفاده می کنیم، وابسته باشد.

در پختن غذاهایم بهتر است از ادویه استفاده کنم یا طعم؟

معمولا ما در منزل و در کابینت آشپزخانه انواع ادویه را داریم اما باز هم تا اسم ادویه جدیدی را می شنویم به سراغش می رویم. بله ! شما به وب سایت درستی مراجعه کرده اید. انواع و اقسام ادویه جات و طعم ها را از ما بخواهید!

از آنجا که حوزه تخصصی فروشگاه ما در زمینه غذا و به خصوص فست فودها می باشد، در این مقاله می خواهیم تفاوت ادویه و طعم را بررسی کنیم و برای شما توضیح دهیم.

ادویه ها از زمان قدیم برای طعم و رنگ بخشیدن به سفره های غذا اهمیت داشتند. ادویه ها با عطر، طعم و رنگ های متنوع و خواص دارویی مختلف، بهترین چاشنی برای خوش طعم کردن غذا بوده اند.

عطر و بوی ادویه جات، به همراه خواص و فواید شگفت انگیز آن ها، باعث شده تا مردم هر منطقه، بر اساس ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی خود، از ترکیب مخصوصی از ادویه جات در تهیه غذاهای خود استفاده کنند.

ما همه روزه از انواع ادویه ها استفاده کرده و از فواید آنها بهره می بریم. بعضی از ادویه ها هستند که در پخت و تهیه اکثر غذاها به کار می روند. اما برخی از آن ها کمتر شناخته شده و استفاده می شوند. در این فروشگاه می توانید ادویه های جدیدی مانند ادویه های ترکیبی و ادویه های سوسیس و کالباس را امتحان کنید و به غذاهای خود طعم تازه ای ببخشید! با ما همراه باشید...

 

تعریف ادویه و طعم

ادویه

ادویه ها که در زبان انگلیسی به آن Spices گفته می شود:
به هر سبزی یا ماده خوراکی با منشا گیاهی خشک شده که دارای عطر و طعم یا تندی باشد ادویه می گوییم. ادویه در هر شکلی (کامل، قلم، شکسته یا پودر شده) که بیشتر باعث گسترش مزه آن می شود، تهیه می شود. مانند زنجبیل، جوز هندی، فلفل، دارچین و ...

طعم

طعم دهنده ها که در زبان انگلیسی به آن Flavors گفته می شود:
به موادی که برای ایجاد طعم (مزه و رایحه) در مواد غذایی به کار می رود طعم دهنده می گوییم. به دلیل میزان بالای ماده موثره، میزان مصرف آنها در مقایسه با چاشنی ها و ادویه جات کمتر است. مانند طعم پیتزا، طعم باربکیو، طعم پنیر، طعم گوشت ویژه و ...

این مواد می توانند از مواد طبیعی به روش های فیزیکی، شیمیایی یا آنزیمی استخراج شده باشند که به آن ها طعم دهنده طبیعی یا عصاره می گوییم. هم چنین می توانند توسط سنتز شیمیایی تولید شده باشند ولی مشابه در طبیعت داشته باشند که به آن طعم دهنده شبه طبیعی می گوییم. و یا نمونه مشابه در طبیعت نداشته باشند که به آن طعم دهنده مصنوعی می گوییم.
در بازار ایران به این دسته از مواد، اسانس یا طعم دهنده می گوییم.

 

تفاوت بین ادویه و طعم

یک سری از چاشنی هایی که ما در فروشگاه کوک مارکت داریم، هم به صورت ادویه و هم به صورت طعم موجود هستند. مثل ادویه ژامبون مرغ و طعم ژامبون مرغ .
برای اینکه تفاوت این دو را بهتر بفهمیم ، به چند نکته باید اشاره کنیم:
یکی اینکه طعم ها نسبت به ادویه ماندگاری و ثبات بیشتری دارند. میزان مصرف آنها هم کمتر هست و طعمی که می دهند به طعم محصولات کارخانه ای شبیه تر هست.
اما در مقابل ادویه ها طبیعی تر هستند و در آنها از فرایندهای شیمیایی و مولوکولی استفاده نشده است.
در نتیجه افرادی که می خواهند محصولات طبیعی و سالم تری داشته باشند معمولا از ادویه استفاده می کنند.

تفاوت اصلی میان این دو این است که ادویه، طعم غذا را بدون تغییر قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد یا بیرون می آورد. در حالی که طعم دهنده با معرفی یک طعم جدید طعم غذا را تغییر می دهد. با این حال ، تفاوت چاشنی و طعم دهنده ممکن است به مقدار ماده ای که استفاده می کنیم، وابسته باشد.

 

تهیه و تولید ادویه ها و طعم ها در کوک مارکت

نکته مهم این است که در فروشگاه ما، ادویه ها و طعم هایی که برای شما عزیزان تهیه و تولید می شود، از مواد نگهدارنده شیمیایی استفاده نمی شود. ادویه ها خالص هستند و هیچ ترکیب اضافی به آنها وارد نمی شود .

مراحل تولید ادویه در کارگاه بهداشتی تحت نظر اداره بهداشت و با حضور مسئول فنی انجام می شود. به علاوه جهت آسودگی خاطر شما مشتریان عزیز از نظر بهداشتی، تولید و فرآوری و بسته بندی ادویه ها با دستگاه های مکانیزه انجام می گردد.

در این فروشگاه می توانید ادویه ها و طعم های متنوعی را امتحان کنید و به غذاهای خود رنگ و لعاب تازه ای ببخشید. همین حالا سفارش دهید و از تنوع طعم غذاهایتان لذت ببرید.