ادویه جوجه کباب

ادویه جوجه کباب دست پزتک طعمی متفاوت به جوجه کباب و همچنین غذاهایی می دهد که برپایه مرغ طبخ می شوند. برای اینکه جوجه کباب متفاوت و خوشمزه تری داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما ادویه های جوجه کباب دست پز تک را امتحان کنید. ما در دست پز تک انواع ادویه های ترکیبی را برای شما حاضر کرده ایم تا بدون هیچ دردسری بهترین طعم و مزه ها را به غذهایتان بدهید.


ادویه مخلوط جوجه کنتاکی، ادویه مخلوط جوجه سیر کره ای و ادویه مخلوط جوجه تندوری نمونه هایی از ادویه های ترکیبی هستند که توسط برند دست پز تک تولید و عرضه می شوند. این ادویه ها در بسته بندی های ۱۰۰ گرمی، ۵۰۰ گرمی برای مصارف خانگی و پنج کیلویی برای مصارف تجاری و صنعتی قابل تهیه می باشند.

جوجه کباب، یک غذای پرطرفدار
جوجه کباب یک غذای بین المللی است و در تمام نقاط دنیا، تکه های مرغ برش خورده، هم به عنوان غذایی در سبد خانواده و هم در دسته‌ی غذاهای رستورانی محسوب می شود. 
مردم هر کشور با خواباندن مرغ در مایه مخصوص و کباب کردن تکه های آن روی آتش، جوجه‌کباب مخصوص خود را درست می کنند. اما نکته اینجاست که چه مایه ای استفاده کنیم تا جوجه کباب خوشمزه تری داشته باشیم. مردم هند به تکه های مرغ شان ادویه تندوری می زنند و آن ها را در تنور کباب می کنند به طوری که پس از پخت، جوجه کبابشان رنگی کاملاً قرمز به خود می گیرد.
مردم مدیترانه نیز برای مایه، جوجه کباب را با زیتون چرخ شده و فلفل دلمه‌ای کبابی له شده درست می کنند. ژاپنی ها هم از سس مخصوص و آمریکایی ها از سس باربکیو استفاده می کنند و پس خواباندن چند ساعته تکه های مرغ در این مایه، آن ها را کباب می کنند.
در ایران جوجه کباب یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود .جوجه کباب یکی از مهمترین کباب ها در بین خانواده های ایرانی می باشد.علاوه بر اینکه در منوی رستوران ها جایگاه ویژه‌ای دارد، اغلب خانواده های ایرانی در تعطیلات آخر هفته خود، بساط جوجه کباب را برپا می کنند.

ادویه مخصوص جوجه کباب 
درست کردن جوجه کباب شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما نکاتی دارد که رعایت کردن آن جوجه کباب های خانگی را بسیار بسیار لذیذتر می کند. از جمله استفاده از ادویه مخصوص جوجه کباب که نه گوشت آن سفت می شود و نه بی مزه است.
افراد زیادی به علت بو و مزه تکراری، جوجه کباب را دوست ندارند. اما ما در اینجا قصد داریم شما را با یک ادویه خوشمزه آشنا کنیم تا طعم و مزه غذای شما را به کلی عوض کند. ادویه جوجه کباب علاوه بر این که روشی ساده برای تهیه جوجه کباب می باشد، عطر و طعم فوق العاده‌ای را به همراه خواهد داشت. علاوه براین مرغ دارای بوی زهمی است که برای رفع بوی بد آن و همچنین مزه دار کردن مرغ بهتر است ادویه های مخصوص به آن اضافه شود. 
روش های متفاوتی برای کباب کردن مرغ وجود دارد و در هر کدام از آن ها شما می توانید از ادویه جوجه کباب برای معطر کردن مرغ هم استفاده کنید. باید به این نکته ها توجه کنید که عطر و طعم جوجه کباب ها، کاملا وابسته به ادویه استفاده شده دارد. ادویه جوجه کباب می تواند عطر و طعمی مثال زدنی برای شما به ارمغان بیاورد،‌ فقط باید توجه کنید که به میزان لازم،‌ ادویه را به مرغ اضافه کنید.
لازم به ذکر است که استفاده از ادویه جوجه کباب در گریل کردن و کباب نمودن گوشت هر پرنده‌ای می تواند موثر باشد. ادویه جوجه کباب ، ترکیبی از چندین ساده همچون زردچوبه، دارچین، پودر گلپر،‌ زنجبیل، پودر سیر، میخک، پودر جعفری، پودر پیاز، تخم گشنیز، ریشه جوز و…  می باشد.
مدت زمان مورد نیاز برای پختن تکه های مرغ‏، با توجه به اندازه‌ی تکه ها،‌ از ۱۰ تا ۱۴ دقیقه متفاوت است. یشنهاد می کنیم اندازه ها را در حد متوسط انتخاب کنید تا در کباب کردن با مشکل مواجه نشوید.

نکته قابل توجه :
استفاده از این ادویه باعث طعم دار شدن غذا می شود بدون اینکه به میزان قابل توجهی به کالری غذا اضافه شود. با استفاده از ادویه مخصوص جوجه کباب غذا خوش رنگ، خوشمزه و خوشبو می شود.