پوشش های سوسیس و کالباس

پوشش های سوسیس و کالباس یکی از مهمترین عناصری هستند که وجود آنها در فرآیند تولید سوسیس و کالباس الزامی می باشد. اگر تولیدکننده سوسیس و کالباس صنعتی یا خانگی هستید پوشش‌های سوسیس و کالباس در کیفیت محصول و تصمیم‌گیری مخاطب محصول شما تأثیر مهمی خواهد داشت. بسته‌بندی خوب، نشان از حسن سلیقه و محصول باکیفیت شما خواهد بود

خرید پوشش سوسیس و کالباس
سوسیس و کالباس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فراورده‌های گوشتی همواره جز پرطرفدار‌ترین مواد غذایی در جهان بوده است. طبق تحقیقاتی که در تاریخ بر روی نوع نگهداری مواد غذایی انسان‌ها شده است، پوشش سوسیس و کالباس دارای اهمیت بسیار بوده است. از دورانی که انسان توانست حیوانات گوشتخوار را شکار کند و از قسمت‌های مختلف بدن آن استفاده کند. به نظر می‌رسد از قسمت‌های گوارشی حیوانات توانسته است به عنوان پوشش برای نگهداری این ماده غذایی اقدام کند. در این مطلب قصد داریم انواع پوشش‌های سوسیس و کالباس را بررسی کنیم و همچنین در نهایت چندین توصیه برای تهیه سوسیس و کالباس خانگی برای شما داشته باشیم. 
انواع پوشش‌های سوسیس و کالباس
در صنعت تولیدی فراورده‌های گوشتی، سوسیس و کالباس از تنوع زیادی برخوردار است. این صنعت یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین نوع تجارت در جهان به شمار می‌رود. به همین علت پوشش سوسیس و کالباس نیز دارای تنوع بسیار است. هم اکنون پوشش این محصولات ارزشمند غذایی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. پوشش این محصولات از زیر مجموعه بسته‌بندی مواد غذایی به شمار می‌آیند؛ بنابراین برای مشتریان شما از اهمیت زیادی برخوردار خواهند بود.
اگر تولیدکننده سوسیس و کالباس صنعتی یا خانگی هستید به این نکته توجه کنید؛ پوشش‌های سوسیس و کالباس بر روی تصمیم‌گیری مخاطب محصول شما تأثیر خواهد داشت. بسته‌بندی خوب، نشان از حسن سلیقه و محصول باکیفیت شما خواهد بود؛ در ادامه به تفاوت پوشش‌های طبیعی و مصنوعی اشاره خواهیم کرد: 
پوشش‌های طبیعی 
پوشش‌های طبیعی یکی از مطلوب‌ترین نوع کاور سوسیس و کالباس به شمار می‌روند. این نوع پوشش دارای طبیعتی یکنواخت است و با خاصیت گرما‌پذیر بودن، اجازه نفوذ دود و حرارت را به خود می‌دهند؛ بنابراین از ماندگاری و کیفیت طبخ بالایی برخوردار هستند. از انواع پوشش طبیعی می‌توان به پوشش‌های کلاژنی، مثانه، روده گوسفند و گاو اشاره کرد. پوشش‌های کلاژنی از بافت‌های پروتئینی از روده گاو و گوسفند تهیه می‌شود و دارای کیفیتی بسیار نرم و عالی برای کاور این محصولات به شمار می‌روند. 
دلیل انتخاب پوشش سوسیس و کالباس طبیعی 
ایجاد طعم یکنواخت و طبیعی و بوی قوی ناشی از تازگی سوسیس و کالباس
دارای خاصیت الاستیته و کاملاً طبیعی 
ترد بودن و آبدار بودن بعد از پخت
پوشش‌های مصنوعی
پوشش‌های مصنوعی به صورت صنعتی ساخته می‌شوند. بنابراین از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. اغلب دارای تنوع رنگی زیبا هستند و می‌توانند برای جذب مشتریان تنوع طلب شما بسیار هیجان‌انگیز باشند. این پوشش‌ها داری تنوع بسیاری هستند و کیفیت متفاوتی دارند. از انواع پوشش سوسیس و کالباس به صورت مصنوعی می‌توانیم به پوشش سلولزی، الیاف پوست و آلژینات اشاره کرد. 
پوشش‌های سلولزی 
الیاف سلولزی 
الیاف سلولزی چند لایه
پوشش‌های سلولزی از سلولز تبدیل شده به هیدرات سلولز تهیه شده‌اند. این نوع پوشش قدرت نفوذپذیری مواد خارجی مانند رطوبت را کاهش می‌دهد. دارای قابلیت ارتجاع و سفت بودن است. این نوع پوشش بی‌رنگ است. در الیاف سلولزی به رنگ زرد است و به دلیل وجود PVC کمی مات هستند. کیفیت این نوع پوشش بسیار بالاست. 
پوشش الیاف پوست 
این پوشش از نفوذ دود، گاز و رطوبت جلوگیری می‌کند. مواد اولیه آن PVC، پلی اتیلن، پلی آمید، پلی استر و پلی پروپیلن است. بسیار سطح صاف و یک دستی ایجاد می‌کند و اغلب به رنگ زرد است. 
پوشش آلژینات 
پوشش این ماده در برابر حرارت مقاوم است نکته مهم آن قابلیت استریلیزاسیون آن است. ماده اولیه آن از جلبک دریایی است و به شکل آلژینات کلسیم ساخته شده است. این نوع پوشش بسیار نرم و لطیف است و کاملاً شفاف است. این نوع پوشش علاوه بر زیبایی، خوراکی نیز محسوب می‌شود. 
پوشش پلی آمیدی و فیبروز سوسیس و کالباس
نام پوشش‌های پل آمیدی و فیبروز را احتمالاً شنیده‌اید، این نام‌ها در بازار بسیار معروف هستند. این نوع پوشش‌ها بسیار پر مصرف و با کیفیت هستند و اغلب به عنوان پوشش سوسیس و کالباس خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پوشش‌ها دارای تنوع رنگی و سایز هستند و با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شوند. 
کاور پلی آمید از مواد رنگی کاملاً بهداشتی تهیه می‌شود و به دلیل نوع جنس آن از نفوذ هوا و رطوبت جلوگیری می‌کند. پوشش‌های پلی آمیدی به دو نوع 3 لایه و 5 لایه موجود هستند. پوشش‌های سه لایه شامل پلاستیک سه لایه لمینت است و پوشش 5 لایه به دلیل ضخامت بالاتر از طرفداران بیشتری برخوردار است. پوشش‌های پلی آمیدی قدرت ارتجاعی دارند و بسیار محکم هستند. کیفیت آن‌ها برای تولیدات صنعتی بسیار زبانزد است، اما امروزه برای تولیدات خانگی و تهیه محصولات گیاهی نیز مرسوم شده است. 
کاور فیبروز از مواد سلولزی تهیه می‌شود، این پوشش به هیچ عنوان خوراکی نیست و قابلیت هضم در معده انسان را ندارند. این محصول به صورت آلی تهیه می‌شوند و قابلیت جذب دود و رطوبت را دارند. از این پوشش اغلب برای کاور کردن کالباس و ژامبون استفاده می‌شود. 
نتیجه
 امروزه افراد زیادی طرفدار سوسیس و کالباس هستند، حتی اگر گوشتخوار نباشند! بله کاملاً درست است؛ در صنعت تهیه مواد غذایی ما شاهد تولید سوسیس و کالباس‌های گیاهی نیز هستیم. بنابراین انتخاب پوشش سوسیس و کالباس از اهمیت زیادی برخوردار است. این مطلب تلاش کرد تا با بررسی مختصر انواع پوشش برای تهیه و تولید سوسیس و کالباس برای شما مفید باشد. اما اگر در خانه برای تهیه این محصول اقدام می‌کنید؛ لازم است بدانید که شما برای کاور تولیدات گوشتی خود نیاز به پوشش‌های بزرگ با سایز بالا ندارید. حتماً دقت کنید که برای کیفیت بیشتر محصول خود از پوشش‌هایی با کالیبر پایین‌تر استفاده کنید.