آرومات

معرفی ادویه های لبنانی شاورما، کبسه و زعتر

طعم دلپذیر غذاهای لبنانی و عربی را خیلی هایمان تجربه کرده ایم. این روزها حتی رستوران های لبنانی هم بسیار محبوب شده اند. از مهمترین ویژگی های غذاهای عربی می توان به استفاده از ادویه های زیاد و متنوع آن ها اشاره کرد. به همین دلیل غذاهای عربی رنگ های گرم، به همراه مزه ای تند و وسوسه انگیز دارند. آیا از لیست تکراری غذاهایتان خسته شده اید؟ به دنبال منوی جدید برای وعده های غذایی تان می گردید؟ شما هم می توانید به راحتی ، در خانه خود و به صورت کاملا سالم و بهداشتی این غذاها را تهیه کنید. وقت این است که ادویه های لبنانی شاورما، کبسه و زعتر را با برند دست پز تک خریداری کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا با محصولات ادویه و چاشنی دست پز تک طعم ها و غذاهای جدید را تجربه کنید.   در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربردها و نحوه استفاده از این ادویه های لبنانی آشنا شوید.  

کاربردهای ادویه لبنانی شاورما

شاورما یکی از خوشمزه ترین غذاهای لبنانی است که حتما همه شما آن را امتحان کرده اید. این غذا از گوشت کبابی و خرد شده تهیه می شود. البته شاورما با گوشت مرغ هم تهیه می شود که به آن شاورمای مرغ گفته می شود. اما چیزی که در تهیه شاورما اهمیت بسیاری دارد ادویه شاورما است. ما در کوک مارکت ادویه لبنانی شاورما را با برند دست پز تک حاضر کرده ایم که اگر آن را امتحان کنید، مزه فوق العاده آن را فراموش نخواهید کرد. شاورما به گوشت و مرغی گفته می شود که در روغن و ادویه مزه دار شده و گریل یا سرخ شود. برای تهیه شاورما گوشت خرد شده را با سبزیجات و سس ترکیب می کنند و داخل نان پیتا سرو می کنند. دستور کامل تهیه شاورما را می توانید در اینجا مشاهده کنید. در رستوران های لبنانی معمولا شاورما را در کنار سالاد تبوله یا سالاد فتوش سرو می کنند که ترکیب خوشمزه و بی نظیری می باشد.  

طرز تهیه کبسه با ادویه کوک مارکت

یکی از این غذاهای خوشمزه که به ذائقه ما هم نزدیک هست کبسه لبنانی است. غذایی خوش رنگ و خوش عطر که می تواند با گوشت گوسفند یا با مرغ تهیه شود. برای تهیه کبسه با مرغ، ابتدا تکه های مرغ را همراه با پیاز و سیر تفت می دهیم. وقتی رنگ مرغ ها طلایی شد، نوبت اضافه کردن ادویه کبسه تهیه شده از کوک مارکت می رسد. سپس با شعله ملایم، درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ کاملا بپزد. بعد از پختن مرغ، آن را سرخ می کنیم. سپس برنج خیس خورده را به آب مرغ اضافه می کنیم و برنج را به صورت دمی می پزیم. بعد بادام را با کره تفت می دهیم. وقتی پلوی کبسه را در ظرف ریختیم تکه های مرغ را روی پلو می چینیم و با بادام های تفت داده تزیین می کنیم و آن را سرو می کنیم.  

کاربردهای ادویه زعتر

زعتر یک ادویه مخلوط از گیاهان خوش عطر و پرخاصیت است که در کشورهای عربی خاورمیانه مثل لبنان و سوریه کاربردهای زیادی دارد. یک ادویه مفید که هم طعم بی ‌نظیری به مواد غذایی می‌ بخشد و هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ادویه زعتر استفاده های فراوانی دارد. به عنوان یک ادویه پلویی روی انواع پلو قابل استفاده است. با انواع سالاد و ماست بسیار خوش طعم می‌شود. انواع گوشت سفید و قرمز را می توان با زعتر مزه‌ دار کرد. در غذاهایی مانند حمص و سبزیجات یک چاشنی بسیار خوشمزه است. به علاوه زعتر در تهیه انواع نوشیدنی و دمنوش هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. معمولا زعتر را به صورت خام روی مواد غذایی می‌پاشند و میل می‌کنند. برای مثال در کشورهای عربی خاورمیانه و ترکیه نان زعتر بسیار مشهور است. نان زعتر یکی از خوشمزه ترین نان های خاورمیانه که در لبنان بیشتر پخت می شود. برای تهیه این نان زعتر را با روغن زیتون ترکیب کرده و قبل یا بعد از پختن نان روی آن می‌ریزند. لبنه هم یک ماست چکیده غلیظ و مشهور در کشورهای عربی است. به لبنه ترکیب زعتر و روغن زیتون اضافه می ‌کنند و یک ترکیب بسیار لذیذ و خوشمزه درست می شود. لازم به ذکر است که این ادویه ماندگاری بالایی نیز دارد.